Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 25 juni 2011

Midsommardagen


En intensiv dag håller på att ta slut men ack så trevlig den varit.
Förmiddagen började i Purmo kyrka med konfirmation. Fullsatt kyrka och två timmar lång gudstjänst är ganska påfrestande för både stora och små. Efteråt en hastig kaffestund hos vår konfirmerade och byte av kläder sen gasen i botten ut till Pörkenäs.


Vi hann i bra tid och pojkarna fick ställa igång på scenen och sen soundcheck. Det är inte bara att spela och sjunga utan rätt mycket förarbete också. Själv hittade jag en plats i solen och satt och lyssnade på Orion och tyckte livet var rätt skapligt. Träffade förstås de andra bandmedlemmarnas föräldrar och pratade en stund med dem. Vi börjar vid det här laget vara rätt bekanta med varandra.
Vi har ikväll hört både hårdrock pop och gospel och mera artister skulle ännu uppträda när vi kände att tröttheten smög sej på och vi sökte oss in till stan och KorvGörans för en välbehövlig kvällsbit. Det har idag varit lite si och så med ätandet. Pojkarna gick det ingen nöd på, de hade egen "loge" och fick gratis mat och pengar för sitt gig. Vi föräldrar som skjutsar och bär får snällt betala både inträde och mat själva men lite kilometerersättning hörde vi att skulle komma. Men var gör man inte för sina ungar och jag skulle inte för nåt i världen vilja missa en spelning med Orion det är då ett som är säkert.
Konstaterade i kväll när vi kom hem och bilen skulle tömmas att jag tror jag haft halva garderoben med mej idag. 3 par skor,kjol,tröjor,jackor mm. De andra hade kostymer,skjortor och skor. Men allt behövdes för mot kvällen blev det mycket svalare och då var det bra att ha i lager, kunde t.o.m låna en tröja åt en vän.
Rätt skönt att vi nu är så här långt och Erik pysslar på i sitt rum med sina gitarrer och verkar mycket nöjd med dagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar