Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 4 juni 2011

Festen är över


Så är den då över för den här gången,festen och vi är så där segt trötta men glada.
Huset har varit fullt av folk för ute blev det stormvindar och de som försökte dricka sitt kaffe därute fick ge sej för det gick vågor i kaffekoppen. Glad att min farmor orkade vara med trots att hon för nån dag föll och slog sej illa och glad att gubbens morfar kom ut,det är så sällan han är till oss och han har ju trots allt varit med och byggt vårt hus. Barn sprang ut och in och släppte in en och annan fluga, barn som brände sej på brännässlor... precis som det ska vara när det är fest.
Ett hav av rosor pryder nu bordet och Patrik fick så fina gåvor att han knappt själv kunde fatta.
Men han var mycket trött efteråt och funderade två gånger om han alls skulle orka ut med sina vänner i kväll. Men efter en dusch och ägg och bacon piggnade han till lite och bestämde sej att åka med det är ju avslutnings kväll och allt.Men jag lade med ett förmaningens ord, det behövs påminnas emellanåt.


Nöjdast av oss alla är ändå min lurviga pojke som nu ligger och sover sött vid mina fötter. Han har hela dagen stått i sin lina och inte fattat vad som är på gång här inne när inte han kan vara med. Så har han blivit åsidosatt ett par dagar här före också och han har minsann visat det med att ligga och blänga surt på mej när jag flängt omkring. Men nu ska vi ta igen det vi missat och ikväll ska han ligga i min famn och bli kliad bakom örat.
Missa för allt i världen inte dokumentären om Leonard Cohen Bird on a wire i kväll 00.15 från Sveriges ettan. Det är nåt som jag inte heller sett och jag har tänkt hålla mej vaken och titta, det räcker "bara"till kl 02.00 och för säkerhets skull har jag ställt det på bandning.
Äntligen visas nåt vettigt på tv! Det är sånt som gör det värt att betala licensen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar