Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 12 augusti 2011

Höst i luften


Ett säkert tecken på att hösten närmar sej är när svärfar kör fram skördetröskan för service.


Det här med ljudet av skördetröskor en solig höstdag ger mej goda vibbar. Jag blir då påmind om när jag som mycket ung ännu bara svärmade för gubben och brukade ta promenader runt Fors och Gers för att förhoppningsvis få en skymt av honom. Just en sån här härlig dag var jag då också på promenad men utan resultat den gången men feelisen har lämnat kvar.
Ibland hade jag nån kompis med och så en dag kom han på sin moppe där vid åbron där vi kom gående. Han stannade och förklarade att han varit till "törkkria" därav halare och skärmmössa. Så bjöd han oss på tuggummi innan han for vidare. Lycklig? Tror inte jag nuddade marken på vägen hem.
En annan gång hade jag med mormors hund och så såg jag en Massey Ferguson höll på med nåt på en åker. Tänkte att det är säkert han som är bakom ratten. Stod så säkert en halvtimme och låtsades vänta på hunden som hade hittat nåt intressant där vid vägrenen. Långt efteråt fick jag veta att de inte alls hade några ägor just där jag stod och spanade. Undrar just vem som fick mina längtansfulla blickar...


Färgerna i naturen har så smått börjat ändra nyans och vid ån är det så vackert och fridfullt.


Nästa vecka utlovas varma dagar och det är ju skönt men nog känns det i luften att nånting annat är på gång.
Ha en skön fredagskväll alla läsare.

1 kommentar: