Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 20 augusti 2011

Varm sensommardag



Visst ser man hur hösten gör intrång i naturen nu. Men i dag är det riktigt sommarvarmt. Skönt att man är ledig så kan man njuta lite efter alla regndagar.
Själv går jag och småplockar med dittan och dattan, har inte tänkt göra nåt stordåd den här helgen.
Hårdrock hörs från ena sovrummet vilket är som ljuv musik i mina öron efter en tyst vecka. I det andra rummet sovs det ännu trots att klockan slår elva. Det har varit tuffa dagar och nätter i skogen så nu låter vi honom vila ut ordentligt.
Risgrynsgröt står och puttrar på spisen och jag tror bestämt att en kladdkaka ska bakas till eftermiddagskaffet. Glass finns i frysen. Det är helg och jag har de mina samlade, då är det fest.


Aronia bären håller på att få en mörk vacker färg. Brukar plocka ner dem i september och ett par gånger har jag gjort riktigt god likör av dem som blivit klar lagom till jul. I år kommer det inte så mycket så de åker ner i saftmajan tillsammans med vinbären så får vi en ordentlig vitaminbomb till vinterförkylningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar