Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 8 augusti 2011

Vår bästa tid


Snart har vi den ultimata årstiden för Zeb och mej.
När vädret blir svalare, regn ligger i luften och vi vidgar näsborrarna i kapp för att ta in av allt det friska luften bjuder på, då trivs min hund och jag.


Som när sädesfälten böjer sej för vinden.


Lingonen mognar.


Hitta finfint material till dörrkrans.


Då ser man så här nöjd och lycklig ut!

Har flera dagar varit en liten sväng ut i skog och mark för vi har mycket att ta igen som den äckligt svettiga sommarn tog ifrån oss. Med pälsen som Zeb har är det näst intill livsfarligt med promenader i sommarhettan. Men nu är vi i gång och njuter för fulla muggar.
Zeb springer efter fåglar och hoppar som en känguru efter dem i det höga gräset.
När jag står på knä med kameran för att ta bilder går han på sin egen upptäcksfärd i terrängen. Så mycket att snusa på.
Så kallar jag till mej honom och han kommer springandes och hoppar jämfota framför fötterna på mej med en förväntan i blicken om att jag ska sparka iväg en sten som han kan jaga efter och bromsa så han nästan står på näsan. Så går han en stund med stenen i munnen och ser nöjd ut för att sen släppa den och samma procedur upprepas igen och igen.
Billigt roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar