Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 21 augusti 2011

Söndagen efter P-ung


Orion


Sebastian och Samuel


Emil


Jonathan


Erik


Fansen


Sist men inte minst rockmorsorna.

Söndagkväll och huset är åter tyst.
Har inte gett mej ro att sitta vid datorn före nu i kväll när gubben skjutsar Bassi och Erik till skolan.
Gårdagskvällen blev en lyckad tillställning även om det inte precist var trångt om man säger så. Men det är vi så vana med. Tydligen är det trevligare att hålla till ute vid landsvägen vid Ytteresse och leka med livet som insats.
Det blev vi mycket medvetna om igår. När vi så äntligen kom hem från Forsby trötta och småhungriga konstaterade Erik att han hade fått en av sista bandets gitarrväskor istället för sin egen. Så det var bara att hoppa in i bilen igen och hoppas att vi skulle hinna tillbaka. Det gjorde vi och ingen hade märkt att väskan var försvunnen. När vi så kom tillbaks och körde genom Ytteresse för att svänga av vägen där vid åbron fanns ett helt gäng med ungar på trottoaren. Både med mopeder och småglin med cyklar som borde varit i säng för länge sen, klockan var strax före tolv. Så fanns ett par ungar med cykel på andra sidan vägen och mitt framför bilen kommer så en över vägen och ska upp med sin cykel på trottoaren vilket leder till att cykeln står på bakhjulet och ungen ramlar ut på vägen.
Nu lyckades jag väja i och med att jag redan saktat farten för att svänga men jag låg på signalhornet en bra stund. Ursäkta alla ni som väcktes. Men vad hade hänt om jag kört rakt och hållit 60 i timmen? Vad hade hänt om en mötande bil kommit? Vad hade hänt om det varit halt?
Där i byn leker ungarna med livet som insats och jag tror inte de fattar det själv. Var är föräldrarna och var är ansvaret? Man sätter inte barn till världen utan att ha omsorg och regler. Eller gör man?
Jag var ganska uppjagad när jag kom hem och hade tänkt göra en arg idag, men vad hjälper det när ingen bryr sej. Det kommer att hända nånting hemskt där än och jag hoppas verkligen att inte jag blir inblandad.

Nu har vi ny vecka framför oss och jag ser fram emot Spotlight på onsdagkväll. Tänker då befinna mej i stan. Patrik har också en spännande vecka framför sej med möte med de "höga herrarna" och så får han reda på hur länge han hamnar att vara där. Håller tummarna och ber en bön. Sen på fredag Fanfest i Närpes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar