Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 20 januari 2012

Åh dessa fredagskvällar


Vitsen med att arbeta hela veckan måste nog ändå vara känslan man känner komma krypande där under fredag eftermiddag.
Det liksom pirrar i hela kroppen när man tänker på alla lediga timmar som ligger framför en och bara väntar. Att komma hem och gosa med hunden och inte ha bråttom med något överhuvudtaget, bara fundera hur man bäst spenderar sin dyrbara tid.
Alltså gjorde jag så att det först blev pälsvård (av hunden då) och sen dammsög jag huset och vips kände jag att det liksom var klart. Nu är jag nyskrubbad och doftar som en petunia. Knaprar på den godaste chokladen ever och smuttar på ett glas rött och undrar om de rika vet hur de fattiga mår en kväll som denna. Ibland behövs det inte så mycket bara man har förmågan att glädjas åt det lilla och den förmågan besitter jag, det är då ett som är säkert.
Det här med choklad är troligtvis inte det bästa, jag har nämligen tänkt om jag skulle göra ett besök till Code i morgon för ett ev jeansköp och att då kvällen före sätta i sej en hel platta choklad kan göra att det inte är säkert att det blir så där angenämt i provhytten som jag inbillar mej. Men hey jag har gått ett år i samma jeans och kan fortsätta ett år till om det behövs, inget värre med det.
Har hittat ny skön musik att lyssna på och jag nästan släpper mej i fröjd. Seal (hör och häpna) har ett nytt album på gång med mest covers tror jag men wow den här soulen, vilket skönt gung!
Musik är nåt jag inte kan leva utan. Alla mina surt förvärvade pengar i tonåren gick till skivköp och det fanns en skivaffär en trappa upp där Marks handarbetsaffär är nu och det var mitt ställe. Minns inte alls vad affären hette men det var som att stiga in i paradiset varje gång. Under resan hem med ny skiva i plastpåsen steg förväntan till maxgränsen och att sen sätta den i spelaren för första gången och bara låta musiken flöda ut i rummet är nåt jag inte glömmer. Musik var är och kommer att förbli min stora passion. Och fredagskvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar