Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 30 januari 2012

Farmor 85 år


Älskade lilla farmor blir 85 år i morgon.
Igår söndag firade barn, barnbarn och barnbarnsbarn henne i Essehemmets matsal.


Jag höll ett "litet tal" om mina minnen från mitt barndoms Lappfors med farmor och farfar. Av alla lov jag hade så skulle nog några dagar spenderas där och vi hade mycket roligt på gång farmor och jag.
Erik spelade en fin melodi på gitarren.


Farmor med sina två äldsta barnbarnsbarn Erik och Patrik.


Mitt gratulationskort i akvarell.

Kölden håller oss i sitt obarmhärtiga grepp och nu går jag ut endast för att slänga vedträn i pannan och för att Zeb ska få tömma blåsan. Väl hemkommen från en iskall fabrik tände jag eld i spisen och några värmeljus. Värmde mat och efter det har  Erik och jag suttit och sett Irene Huss i tv. Mamma ringde och jag bara satt och gäspade i telefonen. Festhelgen har tagit ut sin rätt och nu känner jag mej som en avdankad festprisse. En rätt skön känsla det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar