Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 5 januari 2012

Nattduksbord eller nattygsbord?



Det är ju så att köper man en ny sak brukar det bli så att nåt annat också måste bytas ut.
Så är nu fallet hos oss och det gäller nattduksborden (googlade om vilket ord som var rätt och båda godkänns). Nya sängen är betydligt högre och nu är den i jämnhöjd med de vassa hörnen på bordet så slår jag en volt här nån natt kan det i värsta fall sluta med ett par stygn i huvudet och så kan vi ju inte ha det, eller hur?
Så nu har jag sett de ultimata borden för vårt sovrum och är i full gång med att övertyga gubben om att vi bara måste ha dessa. Nu är han ju inte med till hundra procent om vi säger så men jag har tre dagar ledigt nu för att stryka medhårs och övertyga. När jag visade honom vilka det var tyckte han mest de liknade nån typ av tvättkorg, alltså hur galet kan man se egentligen? Men det är klart, vill han samla sina skitiga strumpor i nedersta lådan kan han ju göra det och sen föra alltsammans till tvättmaskinen.
Så menade han också att om 1 år sitter jag och klöser mej i skallen och undrar vad jag tänkte med när jag beställde såna bord och så igen ska det vara nya. So what säger jag, det är ju därför findit finns, och där säljer vi då de gamla borden.
Nu håller vi tummarna och hoppas på det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar