Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 27 januari 2012

Intensiv helg


Det blir en intensiv men rolig helg jag har framför mej.
En aning stress känner jag där i bakhuvudet men över vad vet jag inte riktigt, jag har ju ändå sett fram emot helgen och alla festligheter. Det är väl det där när huset lämnar lite vind för våg och ingen varken hinner eller orkar ta tag i dammet. Erik har varit hemma från praktiken idag och det var en nödvändighet konstaterade vi i morse när han steg upp. Han har så i lugn och ro fått medicinera sej och dricka varmt så i kväll verkar han mycket bättre. Han som är astmatiker har det alltid besvärligare när nån förkylning drabbar honom. Så jag bad honom snällt att dammsuga och det har han gjort så lite bättre känns det.
Föresten kan jag gott godkänna att jag hellre har lite håll igång än springer med dammvippan i högsta hugg. Livet är kort!
Nu blir det att skapa lite fredagsfeelis och så kommer jag igen med nya tag i morgon.
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar