Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 11 januari 2012

Presidentanalys


Ja jag vet det är dötråkigt med presidentval men min dag har varit ännu tråkigare så i dag vinner valet.
Tänkte så ge er en snabbanalys om vad jag lade märke till i gårdagens debatt.

Arhinmäki:
Såg ni vilket välansat skägg! Snyggt och prydligt och med ögon som på en ledsen hund. Som president skulle han bli hur snygg som helst.

Väyrynen:
Ja vad säger man,han får fortsätta sälja sina muggar tycker jag.

Niinistö:
Stilig karl men hela landets bördor tycks redan ligga på hans axlar med den uppsynen så kanske vi tar och besparar honom det va.

Lipponen:
Alltså när han tar ton är det ord och inga visor. Skulle han sitta och dra historier för mej skulle jag tro på allt han säger det är bara så.

Biaudet:
Lång stilig kvinna som inte är rädd att avbryta männen i församlingen, hon gör ett gott försök.

Soini:
Ohjälpligen så blir jag gladast av att se honom,han var som en riktig showstopper. Men att få tyst på honom när han väl kommit igång blir inte det lättaste. Lite skrämmande är han nog.

Haavisto:
Den mjuka mannen. Ängla ansikte,liten och näpen. Inget mer att tillägga.

Essayah:
Alltså har hon tänkt leda landet får hon nog visa framfötterna mer och inte bara nicka och hålla med.

Ja det var min djupa analys av kandidaterna och fortfarande har jag noll aning, och inte orkar jag anstränga mej heller. Huvudsaken presidenten är snygg på slottsbalen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar