Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 12 september 2014

Allt på en gång


Det var tänkt endast en typisk fredagsstädning.
Men sista brödet togs upp ur frysen i går kväll så tillika har jag också bröd på jäsning, vad gör man när det finns både jäst och mjöl hemma. Finns inget att skylla på.
Samtidigt går en hund mej tätt i hälarna hela tiden och spänner ögonen i mej som om jag har trögt att fatta att vi faktiskt borde gå ut. I allt detta skulle jag helst bara krypa upp i soffan och sticka på mina sockor. Kunde inte stå emot frestelsen att köpa garn när mamma och jag var på shopping häromkvällen.
Så har jag så roligt åt vissa kommentarer här hemma angående mina fårplaner.
" Ja nog kan det vara roligt allt tills de rymmer...men då ska du nog ha din pilates i skick om du ska hinna springa efter dem"
"Men jag ska absolut snickra dej en herdestav så du har nåt att stå och luta dej mot när du står och ser på gryningen"
Obetalbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar