Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 28 september 2014

Fantastiska söndagsmorgon


Vilken underskön morgon vi fick denna sista söndag i september.
Zeb och jag gav oss ut i den friska och klara dagen och njöt. Vinden hade lugnat sej och himlen klar blå. Fantastiskt.


Det är visst sju sjöars i dag och de fick ju fint väder.
Själv är jag så att det lilla man får gratis här i världen utnyttjar jag till fullo och sånt betalar jag inte frivilligt för. Så vi njöt av vår närnatur hunden och jag och kanske har älgflugorna gett sej nu.


Den största livsnjutaren av oss alla.


I uterummet var det alldeles lagom och perfekt att tillbringa en stund.
Först dammsög jag flugor, det hör liksom till fast måste tillägga att de minskat i antal nu. Sen gick jag in och värmde en stor härligt kakaomugg, tog en bok och gick tillbaks. Läste i allsköns ro medan solen värmde mej i nacken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar