Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 22 september 2014

Nu är det allvar


Nu kom den på allvar, hösten.
Med kalla vindar som söker sej in på bara skinnet och gör att man önskar att man hade varit klok nog att söka fram långkalsongerna. Jag står och huttrar och stampar medan hunden är lycklig över vindarna som sveper in och alla dofter som liksom kommer till sin rätt.
Men tillika är jag förtjust i årstiden bara jag får vett att klä mej rätt. Det är som om hösten skulle ge lite mera energi, kanske för den klara luften som fyller och vidgar lungorna och gör att man känner sej stark och levande.
Hösten ger också mera ro till att ta sej filmkvällar eller läsa en bok. Så har också mitt tedrickande tagit fart och jag har bullat upp med några sorter. En rykande kopp te samtidigt som man har näsan i en bok när höststormarna tar fart därutanför, det är inte mycket som slår det just då.
Jag är på jobb igen efter två veckor hemma och det kändes riktigt bra i dag. De där minutrarna vid kaffebordet ger så mycket mer än man kunde tro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar