Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 18 september 2014

Fullt program


I dag har det varit fullt ös från morgon till kväll kan man säga.
Eller ös och ös kanske då mera trevligheter.
Har gjort sällskap med svärmor till Kokkola, gått på loppisar bl.a och fyndat lite smått.
Som den här gröna Pentik vasen. Är väldans förtjust i grön glas och grönt överlag så mina ögon dras direkt till sånt. Grönt ska ju ha en lugnande effekt så kanske det är därför jag dras till det. Inte så konstigt att jag sover i ett rum med gröna tapeter då heller, fast jag hävdar att de står näst i tur att bytas ut.
Plockade in ett fång med de ljuvligaste syrenhortensior för att pryda vasen. De är nästan som vackrast nu när de skiftar i rosa fast vissa visar en tendens till köldskador.
Hann hem en stund för att sedan packa picknick korgen och bege oss på nya äventyr. Men mera om det i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar