Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 16 oktober 2020

Äntligen kom fåret

Bonzo vännen blir tre månader i dag. Kommer att stanna i minnet julikvällen när jag hade varit på cykel till Lappfors och när jag kom hem meddelade gubben att Tanja ringt från kenneln att Moona hade fött sex stycken valpar under dagen och bland dem fanns en pojke till oss. Det är så jag får gåshud än i dag.


Hela veckan har jag väntat på paket till farmor och så äntligen i dag fick jag hämta det. Ett underbart mjukt får som har tyngd i kroppen och går att värma för att få det mera rogivande.


Jag hoppas att det ska skänka farmor närhet och ro i hennes annars kaosartade värld. Jag har åtminstone gjort ett försök.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar