Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 23 oktober 2020

En riktig Bonzo dag

Va glad man blir av en gnutta sol ändå, det är ett tag sen hon visade sej sist.


Bonzo fick ett riktigt första möte med en annan hund i dag. Om han ska på valpkurs borde han få veta att det finns fler på fyra ben än han före, annars kan han få dåndimpen det första han får.

Tyvärr var damen i fråga mycket fundersam över herrbesöket och satt med frågande blick på sin matte om hon faktiskt måste utstå detta. Vi tog i alla fall en promenad tillsammans, en hund på var sida om vägen men dock.


I natt är faktiskt första natten han sovit sej igenom sen han kom till oss. Blev så förvånad när alarmet gick i morse och jag sovit hela natten utan pissavbrott ute i mörkret.


Sen har det hänt en massa olyckor här inne under dan fast jag tycker vi varit ute så mycket. Han har fått för sej att om husse stänger in sej i datarummet eller går ut utan att ta med honom pissar han utanför dörren eller skiter en ordentlig hög. Kan valpar verkligen ha förmågan att ge igen???



 Kan är i alla fall väldigt duktig på att sitta ner när det vankas godis.

Ja jag tycker faktiskt det har varit Bonzo för hela slanten i dag. Så länge han fick känna på hagen i morse hade jag lite tvätt och allmänt puts i huset. Läste över Maias bok, den första i serien om De sju systrarna och måste googla om uppbyggnaden av kristusstatyn på Corcovadoberget i Rio De Janeiro och se bilder av täljstensplattorna som täcker statyn. Så fascinerande läsning.  Till kvällsmat blev det hemmagjord pizza som omväxling och jag började teckna ett hjorthuvud i zentangle teknik. Det är som ett beroende när man börjar, att sitta och fylla ut tomrum på pappret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar