Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 12 oktober 2020

Ny vecka

Ny vecka och nu har vi verkligen hösten här. I natt har det varit nån minusgrad och gubben sa att Bonzo slira på terrassen när det skulle pissas i morse.


Jag kände för att ta den riktiga kameran ner till ån och fota, så länge sen jag haft den och minst lika länge sen jag varit ner till ån. Där hade dansande älvor glömt sina pärlhalsband.


Jag har legat vaken stor del av natten. Ibland har jag svårt att hitta sömnen efter att jag varit ut med Bonzo, önskar så att han ska börja hålla sej hela nätterna så småningom. Och då börjar tankarna mala förstås så mot morgontimmarna kröp hela jag under täcket och öppnade mobilen för att skrolla runt bland mjukisdjur att värma och som lindrar oro och ensamhet. Hittade ett får som doftar svagt av lavendel och har en påse i sej med hirs och hela fåret går att värma i mikro så det blir skönt och gosigt att ligga och krama. Detta klickade jag hem åt min farmor med snabb leverans och det är redan på väg. Hon om nån behöver nån att krama om i sitt mörker.


Jag har ju redan mitt gosedjur som hjälpt mej att städa bort paprikaplantorna i dag och lite annan växtlighet. När gubben kom hem städade vi bort trädgårdsmöblerna och jag lyfte in olivträdet.


Nu är nog de sista röda dahliorna inplockade. Några orangea finns ännu men det blir snart vinterförvaring av knölarna. Den här säsongen är nog så gott som över nu och när man får tända en brasa det första man gör på morgonen när det känns kallt i rummen då är definitivt hösten på plats.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar