Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 31 oktober 2020

Alla helgons dag

Startade denna alla helgons lördag med en runda med Bonzo, alltid bra att passa på när det är påfruset. En stund senare tog vi ljusen och begav oss till gravgården för att tända på våra nära och käras viloplatser. Man känner av stämningen en dag som denna, lite låg och mjuk i kanterna. Vi körde vidare för att se var valpkursen som börjar nästa vecka ska hålla till, jag vill alltid ha sånt på klart före. Godissuget och längtan efter blommor på bordet gjorde att vi körde in till stan i samma veva.


Startade glöggsäsongen då jag var tillräckligt frusen efter att stått ute och väntat på att Bonzo skulle ladda ur sej. Denna var helt okej med smak apelsin, tranbär och rosmarin. Det doftade jul för en stund.


Dagens kvällsmat. Att rosta i ugn med olja och flingsalt är det bästa jag vet, och blir svimfärdig av lycka när jag får sätta tänderna i en rödbeta som blivit karamelliserad. Påstod åt gubben när vi ätit att så här gott får man inte ens på restaurang. Jag fick dock inget riktigt svar på min kommentar...


Kvällen avslutas med nån film eller seriestart på Netflix lite osäkert ännu. Sen får vi göra som Bonzo nämligen krypa i säng, han kryper däremot under sängen så länge han nu ryms. I dag fick han främmande och pissade ner både dem, sej själv och golvet i sin glädjeiver. Jaja som det kan gå, vi förtränger och går vidare.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar