Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 8 oktober 2020

Morotstjuven

Jojo tagen på bar gärning, men sämre hyss kan man ha för sej. Dessutom är det bara små knallar kvar, såna som sprack väldigt sent och aldrig fick chansen att växa till sej. Alltså perfekt snacks för en valp.

Vi har rätt ljuvliga mornar här och särskilt när regnet trummar på fönsterblecken så dra vi oss länge. Så länge ingen rörs så sover Bonzo vidare. Jag smög till mej boken och läste tills klockan blev nio (skämskudde) men då tyckte jag ändå vi kunde gå upp och en yrvaken valp tittade upp på mej.


Vi är nu inne i tiden på året när inga foton blir skarpa inomhus och absolut inte med en valp som inte hålls stilla i två sekunder. Tyckte ändå detta foto var lite roligt när han såg en kompis i spegeln.


Det här var ett riktigt bra köp kunde jag konstatera i dag. Inte en Kong utan en Sumo som man kan sätta blötfoder i eller uppblött torrfoder och hunden får arbeta för att få sin mat. Under tiden stekte jag mina ägg och åt i lugn och ro. Går också att sätta i frysen så blir det ännu bitigare att få loss maten.

Vi lämnade honom i hagen på eftermiddagen för att åka in till stan för att se över våra försäkringar. Duktiga Vendela lovade titta förbi och leka med honom en stund och gå en promenad. Så tacksamt att det finns frivilla skötare i närheten.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar