Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 14 oktober 2020

Så stolt


 Jag har haft två saker på gång i dag och valde att inte göra så mycket annat.

Först skulle jag till frissan och klippa mej. Ingen bil äger jag så det blev att klä sej varmt och trampa iväg. Bonzo fick sin sumo fylld med mat och sattes bakom galler. Nästan två timmar var jag borta och han satt och tittade efter mej när jag kom tillbaka. Hur mycket han skällt under tiden har jag ingen aning om.

Nästa projekt var 12 veckors vaccinationen hos byns veterinär. Detta var jag lagom spänd inför. Såg hur Bonzo bet fingrarna av vet., pissade på golvet och hujedamej la en korv eller två i ren frustration. Gubben skjutsade oss och jag bar in Bonzo och från första ögonkast charmade han fullständigt vet. assistenten. Hon tog fram sin mobil och fotade Bonzo och sa hon inte sett på maken till gullig hund, jag kunde ju inget annat än att hålla med. Och på tal om att hålla så Bonzo han höll tätt hela vägen, både där bak, fram och under. Ett praktexemplar på hur man ska bete sej bland folk. Inget bit, inget piss och inget skit, bara charm och lugn hela vägen. Han visste inte om att han fick nål i nackskinnet, han åt ett par godisar ur min hand. Undersökning av hans navelbråck tillät han med alla fyra tassar i bordet, satt sen lugnt och tittade på när vet. förklarade att vi ska försiktigt trycka in bråcket några gånger under dagen eftersom det är ganska stort. Vid halv års ålder avgörs hur det blir om det ska opereras eller inte. När jag sen betalade lät han assistenten paja och gosa nere på golvet. Själv var jag blown away när vi gick ut och är det ännu timmar efteråt fast han lagt ett stort lass på golvet sen vi kom hem. Men vilket främmandsvett denna lilla kille hade i dag. Matte är stolt som en tupp.

Förövrigt en vacker frostig morgon. I morgon ska jag få tillbringa tid tillsammans med Lotta och ser fram emot det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar