Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 11 januari 2011

Begär


Begär ska man inte förneka. Nej nej. Ge kroppen vad den behöver så mår den allra bäst.
En väldigt trött metallarbetare kom hem idag. Gick och la sej med den fyrbenta värmedynan på magen. Och somnade.
Vaknade av att värmedynan övergett mej och jag var frusen och vrålhungrig. Tog mej yrvaket upp och såg säkert allmänt villrådig ut. Gubben frågade om han skulle åka efter hämtpizza till oss. Ja sa jag, hade tänkt koka mannagryn av den halvgamla mjölken... (detta är nämligen en välbeprövad replik). Nej då hämtar jag nog pizza blev svaret.
Medan jag väntade här hemma knaprade jag på solrosfrön för att inte falla ihop av svält.
Förstår ni hur det känns att få en varm pizza i famnen när man sitter där i soffhörnet med massor av ost,auraost och skinka och bara få sätta tänderna i en stor bit?
Jag tuggar i mej bit för bit och till sist är kartongen tom. Slickar mej om fingrarna och suckar belåtet.
Det går några minuter så frågar jag gubben om jag verkligen åt en hel pizza? Det är inte riktigt den sorts mat jag tänkt sätta i mej.
- Jo du, det gjorde du och din mamma vet om det också!
Hon var nämligen på jobb och tog betalt för pizzorna. Nåja gjort är gjort och gott var det.



Lekte med mobilen efter att jag desperat försökt motionera bort åtminstone auraosten. Inte så värst "lysande" bilder i mörkret. Men alla kan väl se att den här varelsen inte är av denna världen.

2 kommentarer:

  1. voj syster va du lagar me snåål!!!He ir ju så syndigt gott,mmm...

    SvaraRadera
  2. Jå ja veit och he västa ir att he sku ga ein ida å!!!

    SvaraRadera