Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 29 januari 2011

Öppet hus


Öppet hus var det idag vid Optima Hagagränd. Vi fick gå omkring och se eleverna arbeta och har man då sina två pojkar där så är det ännu roligare.
Stora sonen har snart färdigt sitt matsalsmöblemang, håller på med ytbehandlingen som bäst. På bilden står han vid sitt bord men tycker ni bordsskivan ser konstig ut beror det på att den är upp och nervänd för tillfället.


Här syns två av de tillhörande stolarna. Det ser ut att bli riktigt fint, snäppet bättre än i möbelaffärer.




Lillebror har möbel 1 på gång som är ett skåp med dörrar och en låda. Sen snidar han också på en ros och har dessutom ett kundarbete.



Ordning och reda i verktygsbacken som han gjorde på hösten.
Ingen vet om det finns arbete när deras yrkesutbildning är klar men de har yrkesskicklighet som de kommer att ha användning för vad de än sysslar med. Ingen tumme mitt i handen här inte!



Noggranna ritningar görs på allt de lagar. Att göra ritningar hör också till undervisningen.




När solen gick ner i dag var det som om himlen brann. Zeb och jag var ute en sväng efter att jag länge och väl sökt efter mina halkskydd. Utan dem är på egen risk så att säga. Så med halkskydden och sparstötting att hålla mej i var jag redo. Zeb var lite sämre utrustad och fick lägga i fyrhjulsdriften för att få upp farten. När han sen var uppe i höga hastigheter var han med sidan före i kurvorna och hade stora problem vid inbromsningen. Är smått oroad över eventuell träningsvärk i morgon. Ibland såg han nämligen ut som Bambi på hal is.



Att sen få rulla runt i snön och va hur tossig som helst är ett måste.
Nu hoppas jag på en stillsam lördagskväll i soffhörnet. Vet att jag låter som en gammal gumma men jag tror ändå jag passar bäst där. Vi var några mogna damer som med marthaslungan i högsta hugg gjorde entre på stadshotellets disco en julfest och riktigt skakade loss, men blickarna vi fick och hur ungdomarna höll ett visst avstånd på dansgolvet säger mej att den tiden är förbi. Nu får man leka Travolta med golvmoppen när ingen ser på.
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar