Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 2 januari 2011

Fest igen



I dag har vi varit bjudna till vår kära tomte i Lepplax. Blev bjuden på underbart god mat och sen kaffe med söta frestelser. Trevlig eftermiddag och många skratt.
Men nu får nog festligheterna gärna ta en paus. Det är roligt att träffas men frestelserna på borden är alltför stora. I alla fall för den som är snål som jag!

I morgon är det jobbdag igen och det känns konstigt. Har varit hemma så länge nu och snurrat och sovit om mornarna. I morgon ringer klockan 05.50 och det är inte så trevligt. Men ska bli roligt att träffa arbetskamraterna, de är det bästa med mitt jobb efter lönedagen förstås.
Det blir bara tre arbetsdagar den här veckan så det är lite av en mjukstart. Pojkarna är lediga ännu en vecka och det är ju skönt för dem.
Nu är det bara slappa som gäller tills jag får dra täcket över öronen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar