Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 2 april 2011

Grå lördag


En grå och blåsig dag.
Men vi hålls på plussidan dessa dagar och redan det känns otroligt. Vattenpölar på gårdsplanen påminner oss om vad som komma skall med mindre översvämning vid hundkojan, skor som sjunker ner i gruset och leriga tassavtryck över hela golvet. Men det kan det vara värt bara våren nu kommer nån gång.
Halt är det också på ställen och det har gubben smakat på idag när han stod i rosenbusken med huvudet före. Ser ut som han skulle ha varit i värsta slagsmålet i halva ansiktet men det kan va bra att se tuff och hård ut när man ska till Stockholm.
Hälsade på farmor på förmiddagen och pratade bort en stund. Hon har en apparat som heter Daisy där hon hör på böcker vilket jag tycker är fantastisk för en synskadad. Apparaten säger när den är tryckt igång och vilken bok som är i och författare och sånt. En makalös manick! Hon får böcker på posten och från biblioteket och idag tipsade hon mej om en bok som jag bara måste läsa och det roliga är att jag läst den och då kunde vi prata om den en stund. Detta har hänt flera gånger förr och att vi läst samma böcker trots att det skiljer 44 år på oss är lite lustigt. Men farmor är rena ungdomen.
Förövrigt har det städats och fejats här och så bakade jag en morotskaka till kaffet så jag kan lugnt sitta och njuta av lördagskvällen nu.


Zeb har känt av den gråa och dystra dagen och sovit mestadels bara för att vakna till då och då och morra åt hundar som tar sej friheten att spankulera här förbi och med bedjande ögon slicka sej om munnen åt hemgjorda köttfärsbiffar.

1 kommentar:

  1. Tänker på dig imorgon och vet att det kommer gå jätte bra! Och såååå gott med morotskaka! MUMS! :)

    SvaraRadera