Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 13 april 2011

Trädgårdsdrömmar


Prisma skickade ut sin sommarkatalog idag och för ett ögonblick kunde jag drömma mej bort till värmen trots att jag var småfrusen efter cykelfärden från jobbet.
Härliga växter och blommor i alla regnbågens färger. Buxbom har jag alltid gillat och skulle kunna tänka mej en kruka vid yttertrappan. Vildvin som ringlar sej uppför spaljeer. Borde också hitta nåt snabbväxande att plantera ut vid vägen. Den ökade trafiken med nyfikna blickar har fått mej att tröttna och jag känner att man åtminstone borde få känna sej bekväm i sin egen trädgård. Eller så får det bli nån form av staket.
Planteringslådor att montera där kryddor och mina paprikor skulle få frodas.
För att inte tala om hängmattan eller solstolen i polyrotting, där skulle mina semesterdagar trivas.
Drömmar är till för att förverkligas och nåt av allt detta ska bli verklighet i sommar.
Att det sen ska skötas,ogräs rensas,gräsmattan klippas, hink efter hink med vatten bäras,ja det är en bisak.

Ikväll tar jag två paprikaplantor och mina trädgårdsdrömmar med mej till goa mamma så ska hon få va mitt bollplank en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar