Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 12 april 2011

Låtlista






På¨tisdagar körs ett program i radion som heter Min musik och det är "vanligt" folk som gör en musiklista som spelas upp under en timmes tid. Ibland är det riktigt bra och underhållande men det ska mycket till för att jag ska gilla andras musik.
Idag var det rätt bra och jag lyfte på hatten åt mannen som gjort den men så mot slutet så spelar han Vikingarnas Leende guldbruna ögon!!!??? Då blir jag som katten i tv reklamen som bara får större och större mun av förvåning. Nu var det i och för sej frun som hade ett finger med i spelet men låten tog udden av en hyfsad lista.
Det har sagts åt mej att jag borde göra en men många av låtarna jag skulle välja har de inte ens och så är flera låtar lååånga så det skulle hinnas med så få.
Men nu gör jag en här istället utan ljud då förstås.

AMY MACDONALD-This is the life eller nån annan av hennes låtar. Tycker de flesta är bra.SHARON ROBINSON-Everybody knows. Hon körar åt Cohen och har skrivit låten med honom men jag tycker det är en av Cohens sämsta men Sharons version är super. Soft och härlig.

Så till männen

ULF LUNDELL-Cocco. Här kunde jag också välja vilken som helst men den här har nåt extra.
CLIFF RICHARD-Some people. Brukar säga att det är min och gubbens låt,vet dock inte om han är med på det...
U2-I still havent found what I´m looking for. Bara för att det var så mäktigt att sjunga med i refrängen med 52 000 andra på Olympiastadion.
BOB GELDOF-Silly pretty thing eller I dont like Mondays med hans band Boomtown Rats. Han var min Gud i mitten av 80 talet.
ADAM COHEN-What other guy. Leonards son och lika ljuvlig :) Han låter precis som sin far när han var ung på 60 talet och ser lika bra ut! Hoppas på en Finlands turne´ nångång.
LEONARD COHEN-Love itself är en favorit jag inte hört live. Men måste ta Anthem för den har fått mej att gråta båda konserterna jag besökt. Det kan inte hjälpas att jag är en lipsil.
Sen kunde det otippat bli nåt med RAINBOW och METALLICA och kanske en PAVAROTTI som slutkläm. Ja ingen skulle förstå sej på min lista.

På fredag kl 19 i Sursik (Anderssenssalen) blir det musik för hela slanten. Eleverna och inbjudna band så som ORION står för sång och musik hela kvällen. 5 euro i inträde så kom dit om ni inte ännu hört ORION live.

Bilden: Blev inspirerad här på bloggen och spraymålade en glöggflaska i lite påskfärg. Färgen rann förstås men vi kan säga att det också var meningen, hade nåt med det konstnärliga att göra. Hrm...
                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar