Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 21 april 2011

Grillen invigd


Även om huvudet känns bomullsfyllt,näsan är röd och fnasig och jag låter som en kråka så känner jag att det går åt det bättre hållet för var dag som går.
Har faktiskt orkat röra ihop lite muffins idag som ska bli till cupcakes i helgen. Det ska ju vara färgglatt på påskbordet så jag tänkte att lite färgglada cupcakes livar säkert upp.
Barnen har kommit hem, ja eller de var hemma en liten stund för att sen försvinna igen. Men det är så det ska va. Det är nu de är unga och ska leva livet. Efter sej lämnade de två väskor med smutstvätt men det tar jag hand om senare. Härligt med liv och rörelse i huset efter att jag suttit ensam i tre dagar. Hade jag inte hunden kan det hända att jag skulle glömma bort hur det är att prata. Nåja gubben har nog visat sej nån kort stund på kvällarna dock.
Härligt väder har vi haft idag så vi bar ut grillen ur vinterförvaret för invigning. Det var inte riktigt genomtänkt så det blev bara korv med örtmarinerade tomater och vitlöksklyftor men ett glas rött på det och solen som värmde i nacken så ja vad annat kan man säga än mmm...
Grillen kommer att va flitigt i användning nu när den väl är framme. Om somrarna grillas nästan allt vi äter och det är så gott så gott. Roligt att pröva på nya ingredienser är det också.
Återkommer i morgon men vill nu önska er alla en GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar