Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 24 april 2011

Tid att njuta


Underbara dag!
Hade nästan glömt bort hur gott värmen från solen kan göra åt en kropp. Temperaturen i dag har varit som en finsk sommardag och det har njutits i fulla mått.
Började dagen med en rogivande promenad. Solen glittrade mellan träden och fåglarna sjöng i stämmor, många hellre än bra, andra som det renaste änglaspel. Det var min gudstjänst denna söndag, kände hur livet återvände och drog egna paraleller.
Väl hemma satte vi taket på trädgårdsgungan och plockade fram de nyinköpta dynorna. Med en god bok i gungan så fick jag den mesta tiden av dagen att fara. Sov en stund och vaknade alldeles svettig, det var så otroligt varmt. Åt ute på terassen och det gav såna somriga vibbar. En riktig njutardag bara man förstod att ta vara på den och det har jag inga problem med. 
Erik som kom hem sju i morse sov till fyra på eftermiddagen och hade missat en härlig dag men han ångrade ingenting påstod han så det måste ha varit bra vid datorerna i garaget under natten.



I kväll körde vi till Lepplax sjön och villan vi brukar besöka om somrarna. Satt och småpratade en stund med husfolket och tittade ut över en spegelblank sjö som fick ett härligt ljus till kvällen.
Svanorna hade samlats ute på isen och gjorde sej redo för natten för de låg hopkurade och det landade fler och fler på samma ställe. Vackert och rogivande men kylan kom med kvällen och villalivet var ännu inte så lockande. Men det är på god väg med dagar som denna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar