Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 8 mars 2012

En trött kvinnas tankar


Det blev sent i dag före jag kom mej på datorn, och det har blivit som ett måste på nåt underligt vis.
Har varit borta mest hela kvällen och först nu kan jag sätta mej ner i lugn och ro.
Internationella kvinnodagen. Jag har gjort mitt yttersta för att få karlarna att fatta att i dag är en dag när de öppnar dörrar och låter kvinnor gå före, spiller i kaffe, bjuder på nåt gott eller varför inte en liten blomma. Jag har t.o.m dansat för en karl i dag för att visa hur glad man kan bli en sån här dag och när det spelas bra musik i radion. Han lyssnade, sen sa han"inte är det här Leonard Cohen? Nej faktiskt inte men jag lyssnar hör och häpna på annan musik också.
Jag har konstaterat att det kryllar av karlar dumma som får i min omgivning. Så jag har köpt mej en egen tulpanbukett och fortsätter dansa för mej själv.
Ni kvinnor som ännu är vakna, hoppas ni haft en bra kvinnodag. Visst behöver vi ha en dag, resten av årets dagar passar vi ju opp männen.


Dagens danslåt:

Macy Gray Beauty in the world

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar