Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 16 mars 2012

När hjärtat stannar ett litet tag


Patrik kom hem i dag, frågade mej om jag hört vad som pratats på X3M.
Nej det hade jag inte, jag är ju till åren kommen och hör på radio Vega som spelar dansband och radiodoktorn som diskuterar hemorojder och åderbråck.
Nåväl, på X3M hade de pratat om Leonard Cohen! att han kommer till Finland i augusti på nån utekonsert. Det var i det ögonblicket mitt hjärta stannade för att sen igen komma igång och fullkomligt rusa lyckohjärtslag. Jag kollade nätet men hittade ingen information om saken. Antingen så har de bluffat mej totalt eller så är inte detaljerna klara ännu. Patrik frågade om jag inte sett honom tillräckligt nu och jag försökte förklara moderligt att så länge han orkar komma till mitt land så sviker jag inte, det är bara så. Gubben igen sa att det borde räcka med den gamylen nu men då spände jag ögonen i honom och sa att fast han skulle komma hundrafemtielva gånger får han räkna med att jag sticker hemifrån.
Nu lever jag i spännande tider.
Nu börjar min efterlängtade vinterledighet och fastän det skulle regna småspik nästa vecka skiter jag fullkomligt i det. Då virar jag mej djupare ner mellan lakanen och suckar förnöjt. Nå så värst länge hålls jag väl inte där men det är ganska skönt att ha det öppet och inget inplanerat.
En liten önskan om en tripp till Vasa har jag. Skulle behöva mera akvarellfärger och utbudet är stort vid Sumppis. Så skulle jag bjuda gubben på ett mysigt cafe´ för att dricka kaffe och äta ostkaka. Ostkakebiten har jag drömt om i flera månader och tänker förverkliga den i nästa vecka. Nån utställning skulle inte heller sitta fel, känner mej alltid så belevad och kulturell när ja flanerar där mellan verken och hummar gillande.
Men nu är det fredagskväll och jag ska snart börja förbereda mej för osten,kexen,vinet och Skavlan.
Ännu före det ska jag hämta Erik som sliter lös till en skruttig bil åt sej genom att svetsa rävfoderbord på jobbet. Heja Erik, det är inte lätt att ha fattiglappar till föräldrar.

2 kommentarer:

  1. å mamm e me !!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Vet en till här hos oss som hänger med ;) !!!

    SvaraRadera