Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 15 mars 2012

Tänka sej!


Tänka sej, igår saknade jag Kuukkeli och i dag fanns den i postlådan!
Lavskrika heter den på svenska men är man i lappland blir det förstås Kuukkeli vilket också är mycket roligare att säga. På vissa ställen kommer den t.o.m och äter ur handen på turisterna. En otroligt vacker fågel och den vore perfekt att sätta ner på ett akvarellark.
Tiden har i kväll flugit i väg och jag har varit böjd över projektet jag håller på med och ingen som helst aning om tiden. Plötsligt var den halv nio och mycket var då ännu ogjort här hemma. Men jag är nöjd med vad jag åstadkommit i kväll fast det ännu är på hälft. Men förstås vet man inte med säkerhet före slutresultatet ligger i handen.
1 dag kvar! sen är det risk att jag sover ihjäl mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar