Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 5 mars 2012

Vart tog åren vägen?


Läste i dag på Facebook att min lilla Erik har anmält sej till bilskolan.
Alltså nu frågar jag mej vart åren tog vägen? Hur gick det här till? Ännu i dag känner jag mej som 22, ung, dum och nyfiken på livet.
Kommer så bra ihåg natten till den 16 mars 1994 som var min morfars födelsedag men som vi inte skulle fira det året eftersom han ryckts ifrån oss året innan. Den natten låg jag vaken och kände de första rörelserna i min mage av den baby jag bar på. Där i den tysta natten tog jag detta som ett tecken på att om det var en pojke skulle hans namn bli Erik, precis som min morfar.
En ny Erik kom till världen och en helt ny individ tog plats. Ändå är det i mycket de påminner om varandra och jag tror de skulle ha haft många fina stunder tillsammans.
Men nu är det alltså min lilla Erik som börjar bilskolan på onsdag och vart tiden farit sen den där natten har jag ingen aning om.
Betyder det också att jag inte längre är 22? Nej det tror jag väl inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar