Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 26 februari 2011

Äntligen!


Äntligen är vi på plussidan där ute men istället blåser det rätt hårt och tårarna rann och skymde sikten för mej när jag var ute idag. Inte för att jag var ledsen utan för att det blåste. Zeb for på jakt och struntade blankt i mej så jag fick traska ensam hemåt och tänkte att kommer han inte själv får jag fara och söka honom senare. Men jag hann inte ända hem före jag hörde någon komma flåsande efter mej och där kom min svarta hårboll och var totalt slut. Hur långt han har varit lär jag inte ska få reda på men att springa i djup snö med korta ben är ett träningspass som heter duga.

Var med Erik och hans spelgrejor till Betania på eftermiddagen och gjorde då ett stop vid Code och till min lycka var Camilla på plats. Hon sökte efter de klart snyggaste jeans jag hittills haft och de sitter som ett smäck. Mannekängade för gubben här hemma och tyckte själv att jag borde slippa på disco and shake my ass men det kom onda ögat genast så det får lämna blott vid tanken.

Gjorde just en Kebabpaj med pajbotten av sojamjöl. Hittade receptet i en bok jag lånat av en jobbkompis och som har lite hälsosammare mat och bak. Få se nu sen om den blir till belåtenhet.
Efter maten blir det rock för hela slanten. (kanske jag får skaka loss lite då i alla fall)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar