Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 4 februari 2011

Va nöjd med dej själv


Man kan påverka sin dag kanska långt. Det är upp till en själv lite hur dagen blir. Fredagar är ganska så självklart min bästa veckodag, ledigheten väntar runt hörnet och pojkarna kommer hem.
Så att vakna en fredag morgon oavsett om det är okristligt tidigt eller ej så är det med ett litet leende på läpparna. Att sen se sej i spegeln och försöka hålla leendet kvar trots att håret står på ända och alla dynvarets väck är djupt rotade i ansiktet kan vara positivt för hela dagen.
Så var det den här morgonen och jag var glad och kände mej nöjd med mej själv när jag kom till jobbet. Första kaffepausen fick jag höra om hur jag förändrats sen jag ändrade mina matvanor och gick ner i vikt, hur pigg och glad jag ser ut. Det var hur roligt som helst att höra, att se ut som det känns inombords.
Att va nöjd med sej själv och acceptera att så här är jag det är det bästa man kan göra mot sej själv, också mot andra. För ger du ett leende åt en medmänniska så får du troligtvis ett leende tillbaka.
Nu är jag långt ifrån den enbart positiva person jag skulle vilja vara. Jag har dagar när jag är nere och ledsen, känner mej osäker och rädd för nästan allt Men livet har format mej till den människa jag är och jag försöker arbeta på de negativa sakerna, de tar så mycket extra energi av mej som jag kunde lägga på nåt roligare.
Därför försöker jag hitta nåt positivt i var dag som går och försök du också på måndag morgon att ge dej ett leende i spegeln och var nöjd med det du ser så blir din dag mycket bättre. Tro mej.


Choklad ska också ha positiv inverkan på människan och ett glas rött vin är bra för lilla hjärtat. Så det är inhandlat så nu kryper jag upp i soffhörnet och njuter av att det äntligen är fredag. Njut du också.

1 kommentar: