Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 25 mars 2011

Fredagssyndar


Ännu en morgon hade grytt över den afrikanska savannen...
Morgonens himmel påminde mej om boken Leijonkungen som skulle läsas om och om igen för pojkarna när de var små. Till sist kunde jag den nästan utantill och lite finns fortfarande kvar. Nu är det inte i Afrika jag befinner mej utan i ett svinkallt Esse men solen har dock varit framme idag.

I dag har jag inte varit på jobb utan i morse var jag och ta sockerprov som jag menat så länge och nu först blev av. Den här gången hade jag fina värden och det kändes bra med tanke på att jag låg onödigt högt förra gången. Det värsta med provtagningen är de 12 timmarna före när man inte får äta. Det går bra så länge man sover men ack och ve när man vaknar. Då är man mycket hungrigare bara för att man vet att man inte får. Nu blev det dessutom nästan 14 timmar. Men efteråt gick jag på cafe, fick mej en smörgås med broiler och potatissallad och en stor mugg med kaffe. Det smakade himmelskt! Det kändes lite smålyxigt så där på fredag morgon fast jag var lite orolig över provsvaret.

Så har jag då äntligen Patrik hemma men han är på väg ut med kompisar igen men han har ju varit hemma nån timme i alla fall. Han hade mycket att berätta om sin resa och bilder har han visat och visst är det en vacker stad med fina byggnader. Han hade inget av slummen men berättade om "hus" som var brädor med plast spänt runt omkring och där hängde linor med tvätt på tork så troligen bodde folk där. Affärskomplex med 400 butiker med märkesvaror där fint folk rörde sej. Klyftan mellan fattiga och rika var verkligt stor där. Ett terrormuseum var det tänkt att de skulle besöka men det var stängt. Där fanns fängelsehålor i källaren med rum på 40*50 cm där fången endast kunde stå upprätt. Det är så man ryser när man tänker på det.
Så hade han tänkt på sina godissugna familjemedlemmar och köpt hem Toblerone till oss. Så här sitter jag nu och fredagssyndar och kan inte annat än njuta. Men detta kommer att tvinga mej ut en runda ännu före det skymmer, det är bara så. Men före det ska jag ta en bit till... eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar