Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 26 mars 2011

Tomatsoppa


Har skrivit om tomatsoppan förut som Malenami hade recept på. Har den igen kokandes i en gryta på spisen och tänkte att jag ska lägga ut den på bloggen. Det är en ganska stor sats men går ju bra att halvera.

10 tomater kokas i 0,5 liter vatten. Ta upp tomaterna och ta bort skalet sen i med dem igen.
3 paprikor helst olika färg så blir soppan vacker

Späd på med mera vatten

grönsaksbuljong
soija
riven ingefära den ger bra smak så den är viktig
cayenne peppar var försiktig med den
vitlök
gullök
1 kg malet kött
basilika helst färsk

Koka ihop alltsammans och servera med riven ost och en klick creme fraiche och du kommer att njuta av din måltid.


Har rivit bort gammal fogmassa rund handfatet på toaletten och satt på ny silikon fogmassa nu på förmiddagen. Kände att jag hade en viss talang för detta så mot bra betalt kan jag komma och fixa dina fogar. Bara att höra av sej!

2 kommentarer:

  1. H ha om jag får fogproblem hör jag av mig!

    SvaraRadera
  2. Ja du vet aldrig, efter halva min graviditet fick jag fogproblem men ingen kunde hjälpa mej :)

    SvaraRadera