Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 21 mars 2011

Idolmöte


                                 Härligt go och rund måne vi haft ett par kvällar.

Nu är det lite tantvarning över det här inlägget men ni är varnade. Jag lyssnar på radio Vega om dagarna. Småtantigt jag vet och en massa dansbandsmusik som jag suckar åt och får vrida av radion mellan varven. Ibland har de riktigt intressanta program om livsöden och jag dör av lycka de få gånger de släpper loss Cohen i etern.
Nåja i dag hade de en timme Tack och lov alltså andlig musik som folk önskat. Det tycker jag passar utmärkt att börja veckan med och jag kan sjunga högt med när de spelar tex O store Gud och dyligt. Tantvarning, jag vet... Men frigörande.
Så idag önskades det Torkel Selin och jag kom att tänka på min farmors möte med sin idol Torkel. Han uppträdde i Esse kyrka och jag tog med farmor dit. Farmor som är så gott som blind satt hela konserten igenom och tittade mot en högtalare som var uppriggad framme vid altaret. För därifrån sångerna hördes där trodde hon förstås att Torkel stod. När konserten var slut och vi var på väg ut ur kyrkan tänkte jag att nej så här kan vi inte ha det så jag drog iväg med farmor dit där Torkel fanns.
Hej Torkel sa jag-det här är farmor som är nästan blind och hon har inte sett dej i kväll så vi tänkte komma och se dej på nära håll.
Hej farmor sa han och kramade om henne så att hon riktigt kunde känna hur go och rund om magen han var.
Så tog han hennes händer och la dem upp på sitt ansikte och sa att hon riktigt skulle känna hur skäggig och stickig han var. Och farmor skrattade hjärtligt åt den humoristiske Torkel och hennes kväll var absolut räddad. Jag tyckte också det kändes mycket bättre än att låta henne tro att hon suttit och tittat på honom då hon istället stirrat på en högtalare. Jag tror hon kommer att leva lite längre bara av det där mötet.


På tal om idoler fick jag ett kort på posten idag. Linnea Ekstrand bjöd till utställning och vernissage i Rådhusgalleriet i Nykarleby. Hon var min första akvarellärarinna och jag är så imponerad av hennes målningar. Jag ska absolut besöka utställningen och hoppas få inspiration.

Vet ni jag har nybakt bröd under bakduken i köket. Ska göra mej en tekopp och njuta en stund.
Patrik sitter i planet på väg hem och i morgon ska jag ringa honom och få höra om resan. Bra va?

2 kommentarer:

  1. Vad fint med farmor! Fin gärning och säkert så betydelsefullt för henne.

    Sov så gott!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt av Torkel, och så fint för din farmor! Sånt kan man leva länge, länge på.

    SvaraRadera