Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 16 mars 2011

Saknar


Min morfar skulle fyllt 85 år idag. Önskar att vi fått vara samlade alla vid Enafolk för fest. De roligaste kalasen var där med så mycket skratt. Morfar med sitt leende ansikte sittandes i tv stolen och mormor som pysslade i köket med kaffet och var mån om att alla fick.
Konstigt hur minnen etsar sej fast. Vissa gester som hur han brukade stryka med handen över huvudet när han talade. Skrattet. De stora valkiga händerna efter år av arbete och slit, men också de snällaste händerna redo att ta i och hjälpa till där det behövdes. Händer som knäpptes till bön för barn och barnbarn.
Minnen som etsat sej fast.

Patrik är hemma i kväll och har packat reseväskan för 5 dagar i Budapest. Hans första långresa och första flygtur. Jammar nu med lillebror på gitarrerna. Det är ljuv musik för en mors öron.
Hoppas han får en rolig och minnesrik resa.

2 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt att ha så varma minnen om en människa. Saknar min morfar också och kan se han le och skratta, hör hur han pratade och allt det där som gör dem till dem.

    Kram på dig!

    SvaraRadera