Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 7 mars 2011

Mormorsrutor


Sent inlägg i kväll men jag har hälsat på goa mamma.
Kom från arbetet idag och var som fallen från skyarna. Fick inget vettigt gjort och vad är då bättre än att hälsa på mamma. Hon är mitt bollplank, min klagomur men också den jag delar glädjeämnen med. Våra gubbar har dessutom rätt trevligt tillsammans med sina tekniska prylar och mojänger.
Har en längre tid haft virkade mormorsrutor liggandes i en påse som jag inte riktigt vetat vad jag ska göra med. Tog dem med i kväll så mamma fick lära mej att virka ihop dem. Tänkte de kunde bli kuddfodral eller nåt. Nu är det så att virkning inte är min starkaste sida men försöker så gott jag kan ändå. Minns att min mormor i tiden skulle lära mej den ädla konsten och det var inte det lättaste då jag är vänsterhänt. Otaliga gånger slängde jag virkningen efter golvet men lärde mej ändå till sist att virka som alla andra.
Började en gång på stort med en rund duk och var med mormor på symöte en kväll. Jag virkade för allt vad tråden höll och såg att mormor tittade på mej ibland och hade svårt att hålla sej för skratt. När vi for därifrån sa hon åt mej att jag bestämt får stärka duken och använda den som sommarhatt. Tydligen hade jag virkat så hårt att den drog ihop sej och skulle passat bäst på mitt huvud. Skam den som ger sej, nu har jag mina mormorsrutor på gång och de kan ännu bli till vad som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar