Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 28 juli 2011

Att äntligen fatta tag i penseln


Förmiddagen har gått åt till att skapa.
Känns bra att jag på eget initiativ kommit mej för att fatta penseln. Den första målning jag gjort här hemma i sommar. Jämför med förra sommaren då jag gjorde 10 på raken. Men man ska väl inte jämföra, det har varit två helt olika somrar.
Med två intensiva men roliga dagar i bagaget tror jag den här dagen kommer att gå i lugnets tecken, tror jag, man vet ju aldrig vad som dyker upp.
I går kväll var vi bjudna till bekanta och vi fick en trevlig kväll.

Två semesterdagar kvar. Två. Egentligen gick den alldeles otroligt fort den här semestern och jag har haft en massa skoj att tänka tillbaks på när jag står och svettas i min arbetshalare. För värmen ser ut att fortsätta och den kunde faktiskt lugna ner sej nu, jag har fått alldeles tillräckligt.
Nej nu ska jag se efter vad resten av dagen har att erbjuda. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar