Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 17 juli 2011

Vänner på kaffe


Äntligen äntligen har vi haft träff med "gamla"bekanta och det var så otroligt skoj.
Jag och väninnan började träffas regelbundet när våra förstfödda var små och eftersom vi var hemmamammor hade vi många gånger träff en gång i veckan och det gjorde att våra barn hade lekkamrater och vi vuxna kom varandra allt närmare.
Vi blev de allra bästa vänner och utbytte tankar och funderingar om det mesta och det var en ovärderlig gåva. Efter några år kom jag in i arbetslivet igen och tiden blev en bristvara. Senare började väninnan också sitt jobb och våra träffar blev allt glesare. Nu hade vi också gubbarna involverade och det blev nån lördagskväll nu som då.
Så gick det då som det kan gå att månader blev till år. Hemskt egentligen att man ger upp en fin vänskap på det sättet men vi hade fullt upp på varsit håll. Nu känns det som om vi är på väg tillbaka och i kväll fortsatte vi där vi slutade (om vi nu nånsin slutade).
Ska ta kontakt i början av veckan och bestämma en kväll när vi ska ut och äta tillsammans under Jakobsdagar. Det är jag så glad för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar