Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 22 juli 2011

Jakob åttan


Gubben kom på den smarta ide´n att anmäla sej till Jakob åttan idag. Jag hamnade med som fotograf förstås. Det blev en riktig folkfest med 688 deltagare sammanlagt och nytt deltagarrekord. Det sprangs marathon, halvmarathon och åttan (8km).
Gubben gick det riktigt bra för och han sprang in på målområdet före jag faktiskt hade väntat honom. Men att fullt friska människor ger sej ut frivilligt i sommarvärmen och halvt plågar livet ur sej kan jag inte förstå. Många "gamlingar" som man ska vara halvt förskräckta över att de ska stupa vid mållinjen och såna som kommer nästan med sidan före som ännu har halva loppet kvar. Men det är väl såna där sega gubbar.

Så småningom ska vi söka oss in mot stan för att höra på musik och träffa vänner och bekanta. Men det jag ser mest fram emot är där runt klockan 23.00 när Drakabussarna anländer till busstationen. Kan ju tänkas att han fortsätter i stan ifall han orkar men det ser vi då. Det är lite av julafton idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar