Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 19 juli 2011

Konstworkshop


Har suttit och målat flera timmar (pratat lika mycket) vid Aspegrens trädgård idag.
Regnet öste ner i morse när jag for men inte var det något hinder. Första tavlan målades inne i orangeriet och där var det riktigt mysigt att vara kreativ och se hur regnet öste ner där ute.
Hungrig blir man ju fort och vi hade hört att det vankades plättar med grädde och sylt uppe vid prästgården så det var liksom ett måste. Efteråt flyttade jag mej ut och målade en lite mindre tavla där. Satt ett par gånger med paraplyet över målningen däremellan solen sken.
Träffade fina målarvänner som Esa, Helena, Barbro och Carita, såna som man förväntar sej att se på dessa tillställningar.
Och vet ni vad? Jag har inte glömt bort hur man målar!

Vernissage i kväll i Rådhuset kl 19.00 Välkomna om ni har vägarna förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar