Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 20 juli 2011

Att ha tråkigt


Tydligen börjar gubben tycka att här är lite för mycket program och åkande hit och dit så i dag skulle vi bara en gång in till stan och hör sen!
Jaha vad gör man? jo man lyder blint...och har tråkigt.
Alltså det finns att göra här hemma och förmiddagen gick åt till att bära in spisved i förrådet för kommande tider, rensa ogräs, klippa gräsmattan, dammsuga bilen, men det är ju inte roligt bara nödvändigt.
Eftermiddagen har varit lång och jag har gått ut och in och inte riktigt vetat vad jag ska hitta på.
Erik har farit på bandövning och gubben hölls inte hemma han heller utan det ska hjälpas hit och dit. Tydligen räknas inte det som att vara borta men annat är det när jag far nånstans. Då är det kaffedrickande och doppande och skvallrande eller så rinner pengarna mellan fingrarna på mej, gubbens kommentar alltså, inte min.
Men nu har jag smitt planer för morgondagen i hans frånvaro hahaa.
Nej men ska sanningen fram är det ganska skönt att dra benen efter sej i bland också och att ha lite tråkigt mellan varven skadar inte heller. Men när jag är ledig vill jag göra en massa skoj och träffa människor för till hösten orkar jag inte ur huset efter arbetsdagen och då blir det mycket ensamsittande i soffan. Varannan vecka kommer jag sitta här och mögla för mej själv när ungarna studerar och håller fosterlandet säkert och gubben arbetar.

Men just nu har vi en fin sommar onsdagskväll framför oss som jag ska göra det bästa av. Vi har reserverat bord vid O´Learys med vänner och hoppas få äta gott. Så bjuds det på Roots musik hela kvällen i Skolparken så mycket roligt att se fram emot.


Bilderna är tagna från Aspegrens trädgård efter gårdagens regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar