Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 15 juli 2011

Caravanare för en dag


Det här med husvagn,förtält och grannar tätt inpå varandra har aldrig varit nåt för mej. Men en dag går bra och att dessutom få tillbringa den i glatt sällskap gör det ännu bättre.
Vi har ätit god mat, solat, lackat naglar, spelat minigolf och ätit lite till och vad mer kan man begära av en semesterdag egentligen.
Masala camping är ett lugnt och skönt campingområde med sjön alldeles intill och många grillplatser. Verkligt vackert område så skulle jag mot alla odds bli med husvagn så kunde jag tänka mej det stället. Men jag kommer nog aldrig att bli husvagnsägare, jag är inte gjord för sånt.

Halva semestern har jag nu avverkat men jag känner ingen panik. Två veckor ännu och jag kommer att vara redo för arbetslivet efter det.
Nästa vecka ser jag fram emot med Jakobsdagar och mycket program. Är vädret på vår sida blir det nog att ta sej till stan på cykel nån dag igen.

Ett ämbar med jordgubbar stod på trappan och väntade på att bli rensade när vi kom hem idag. Svärmor hade plockat åt oss och det var inte alls illa. Nu är de färdigt rensade men får stå i kylen tills i morgon, måste få hem socker för att göra sylt. Härligt att ta fram jordgubbssylt mitt i vintern och drömma om sommaren som var.

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Hoppas du har en skön semester.
    Jag brukar inte koka sylten utan mixar och oftast fryses bären hela. Gott det med... Tycker det är så krångligt att koka sylt. Men visst är det bra med färdigkokad sylt. Kanske vi ses i vimlet under veckan som kommer?!! Ha det...

    SvaraRadera
  2. Nu gick det ju bra att kommentera! Hur gjorde du det?

    SvaraRadera