Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 22 juli 2011

Igelkottar smyger i skymningen


Trevligt besök fick Zeb och jag igår kväll när vi skulle ut och leka med tennisbollar efter 23.00. Zeb hittade en annan intressant boll men en aning för stickig för att leka med. Jag tog in Zeb igen till hans stora förtret och hämtade kameran.
När jag väntade att den här lilla bollen skulle öppna sej igen ser jag en annan igelkott komma lufsande över gräsmattan. Att ha besök av två igelkottar på en gång är en upplevelse man inte hör så mycket om mera. När jag var liten hade vi massor av igelkottar runt huset och vi brukade ha dem i meijerilådor och mata dem med mjölk vilket vi senare fick veta att inte är så bra.
Sen dess har jag bara sett ett par men har vetat att Zeb haft besök av kanske just de här samma flera nätter i sommar. Undrar om de har besökt hans matkopp med torrfoder. Patrik har sett en när han kommit hem sent.


Den här lilla bollen pratade jag med och bedyrade att jag är den snällaste han träffat på och bara jag får ta en bild så skulle han slippa mej. Berättade att han skulle få en bild av sej på min blogg så att andra skulle få se så fin han är. Då stod han länge och väl och poserade för mej och det var bara att fota. Då plötsligt kommer en stor hare springades förbi oss men den var så snabb att där hann jag inte med, men vilket djurliv! Tydligen är det den här tiden vi borde vara vakna för att se allt som rör sej i naturen.

1 kommentar:

  1. du har fått se nåt alldeles härligt så det betyder att man int ska sova bort sommarnätterna synd bara att man e så sömno ov se - fortsått att fota du ! hälsn från masala

    SvaraRadera