Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 29 juli 2011

Veterinärbesök

   





Öroninflammation blev dagens dom.
Zeb har kliat sitt öra en längre tid och häromdagen var det blodigt och fult. Ringde för att få veterinärtid och nu är vi alla lite slutkörda efter den pärsen.
Det gick bra allt tills vi öppnade fönsterrutorna i bilen då vi satt och väntade. Då spred sej ljuva aromer av hundar och katter in i Zebs nos och det var slut på friden.
Väl inne i undersökningsrummet var han så upp i varv att vi fick sätta munkorg på honom för annars hade han ätit upp oss alla tre därinne. Bet mej ordentligt i tummen dessutom.
Varför han börjat reagera så negativt de två sista besöken vet jag inte, han som förut varit så samarbetsvillig och glad åt personalen.
Nästa gång vi ska dit får vi nog mura igen nosen på honom och sätta munkorg på redan här hemma.
Ingen enkel match med medicineringen heller. Tablett två gånger om dagen i 10 dagar + örondroppar morgon och kväll i 14 dagar, så ska det dessutom putsas rent en gång om dagen. Det blir nästan värre än mina morgon och kvällsritualer.
Så nu är vi alla mer eller mindre slutkörda och har tagit igen oss så gott det går. Ska försöka ta tag i lite hushållssysslor ett par timmar framöver. Sista semesterdagen till ära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar