Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 27 december 2011

Efterlängtad


Så fanns den då äntligen i postlådan.
Den efterlängtade THE PHANTOM OF THE OPERA. Min julklapp till mej själv. Den kom ut här strax före jul och jag velade hit och dit om jag verkligen behöver den eftersom jag redan sett den. Men det finns vissa saker man verkligt behöver och som förgyller och ger ett uppsving i hyllan och den här dvd:n är en sån sak. Fick tillfälle idag att vara ensam och naturligtvis bänkade jag mej i soffan framför tv:n. Nästan 3,5 timmar satt jag som klistrad vid musikalen och det är svårt att säga vad som faschinerar mest, jag bara älskar den helt enkelt. Musiken är oerhörd vacker,människorna är vackra,härliga färger på scenen och så den otroligt gripande kärlekshistorien. Jag kom på mej själv att sitta och tårka tårarna på precis samma ställe som jag gjorde i biosalongen. Så är jag också extremt blöt av mej.

Den otroligt vackra Sierra Boggess som spelar Christine. (Bild från nätet)


Andrew Lloyd Webber som gjort musiken, Sierra Boggess och Ramin Karimloo, the Phantom.
(Bild från nätet)

Ett kort smakprov får ni här:The music of the night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar