Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 15 december 2011

En eftermiddag med farmor



När jag hade prickat in mina lediga dagar kring julen så fanns det en halv dag kvar att ta ut.
Tänkte då att jag ska höra med min farmor om hon har nånting hon behöver uträtta så här dagarna före jul så kunde jag sätta den där eftermiddagen på henne. Till att börja med tyckte hon att hon inget behövde men jag sa att hon får fundera och sen höra av sej ifall nånting dyker upp.
Nästa dag ringde hon och undrade om vi kunde hälsa på hennes syster som finns i Purmo så skulle de få träffas före jul.
Så idag hämtade jag henne och vi styrde bilen mot Purmo efter en slirig och hal väg. Systrarna träffades och fick prata av sej medan vi drack kaffe och jag bla. fick förklara vad Angry Birds är för något. Det gäller att hålla dem uppdaterade fast jag knappt själv visste vad jag talade om.
Det kramades och önskades god jul och visst kändes det bra att ha kunnat göra detta för dem.
Till allra först besökte vi blomsterbutiken Akleja. Ingen av oss har tidigare besökt butiken och det blev en positiv upplevelse. Liten och trång men med en mysig julig känsla. Farmor fick en stol att sitta på mitt på golvet och jag plockade fram olika uppsättningar blomster för att visa henne och hon lite fick känna sej fram dålig syn som hon har. Hon köpte sej en liten vit blomma eftersom hon ser vit allra bäst och ett vitt ämbar med galler att sätta den i. Det placerade vi på hennes bord i sovrummet när vi kom tillbaka. Själv köpte jag mej buketten på bilden och jag har inte den blekaste aning om vad nånting heter men den röda vackra blomman föll jag genast för och fick så bunden den här buketten åt mej. Vi blev att prata där en god stund eftersom det är "släktens släkt" som driver butiken.
Jag är mycket nöjd med min korta arbetsdag och en trevlig eftermiddag. Jag tror att farmor också är glad över dagen där hon nu sitter i sin lägenhet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar